Тиждень біології та хімії


План тижня



Понеділок
22.011.18р.
День перший. Інформаційний.
Оголошення про початок тижня біології та хімії.
Девіз: „Квіти – прекрасна частина природи ”.

Відкритий урок з біології «Будова квітки» 6-А кл.


Вівторок
23.01.18р.
День другий - Активний.

Девіз: „Гра – це „чарівна паличка”, яка навіть нудне знання вмить перетворює на цікаве і захоплююче”.

Вікторина з біології «Незвичайні тварини» 7кл.


Середа
24.01.18р.
День третій. Стоп Кадр

Девіз: „ Фотографія
– це не спорт. У неї немає правил. Все має бути випробувано ”.

- фотоконкурс «Селфі з хімією» (7- 9 кл.)
Презентувати  тематичні фото з хімією. Найцікавіші роботи  будуть нагороджені !
Четвер
25.01.18р.
День четвертий. Кмітливий.
Девіз «Було б бажання, а розум знайдеться.»
Шановні учні 6- 9 класів .
Серед Вас є багато обдарованих, ерудованих, талановитих і творчих особистостей. Тож виявіть свою кмітливість у відгадуванні біологічних ребусів та загадок.
Пʼятниця
26.01.18р.
День п’ятий. Пізнавальний.

Девіз «Фільм — це життя, з якого вивели плями нудьги»

Перегляд фільму «100 найбільших відкриттів. Хімія.» 9 кл.
                                          





Інтегрована вікторина з біології



Мета:
- розширювати кругозір та  освітній потенціал учнів;
-сприяти розвиткові пізнавального інтересу  до вивчення біології та інших наук;
- розвити особистість, інтелект, вміння порівнювати та аналізувати, висловлювати власні думки;
- виховати комунікативність, любов і бережливе ставлення до природи.

Запитання вікторини.

Біологія та математика.


1. Які корені не потрібні рослинам? (квадратні, кубічні).
2. Що важче: 1 кг картоплі чи 1 кг пір’я? (однаково).
3. Скільки горошин входить у склянку? (горошини не ходять).
4. Хлопчик зібрав у коробку павуків та жуків – всього 8 штук. Усіх ніг було 54. Скільки ж було павуків та жуків? (5 жуків і 3 павуки).
5. Який птах має 40 букв «а»? (сорок-а).

Біологія та фізика.

1. Що спільного між каракатицею та ракетою? (реактивний рух)
2. У якому стані можна переносити воду в решеті? (у твердому – лід)
3. Чи розтане сніговик, якщо на нього одягнути одяг? (ні)
4. Чому чайник вкривається краплями води, коли охолоджується? (конденсується водяна пара).
5. Яка вода закипить раніше, сира чи кип’ячена, якщо перед нагріванням вони мали однакову температуру? (сира).

Біологія та географія.


1. Яке місто літає? (Орел).
2. Яке місто плаває? (Судак).
3. Яке місто має копита? (Тур).
4. Яке місто запікають у кексах? (Ізюм).
5. Який хижий звір ніколи не може вкусити? (сузір’я Біла Ведмедиця).
6. Яка рослина має назву «хліб тропіків»? (банан).
7. Яка рослина є національною емблемою Канади? (клен).
8. Яка рослина є «білим золотом»? (бавовник).

Біологія та філологія.

1. Чого немає у капусті та буряках? (літери «о»)
2. Які рослини квакають? (мор-ква, ква-соля).
3. Яка рослина каркає? (кар-топля).
4. У яких приказках зустрічаються назви тварин? (голодний як вовк, хитрий як лис).
5. У назві якої тварини можна змінити лише одну літеру і буде назва хижого птаха? (осел-орел).
6. Між однаковими голосними літерами вставити назву маленького коня, і буде назва держави? (Я-поні-я).
7. Як дрова перетворити на великого степового птаха? (дрова – дрофа).
8. Який птах має назву, що збігається із прізвищем письменника? (Гоголь).
9. До назви якої тварини входить частина скелету? (череп-аха).

Біологія та хімія.

1. Який хімічний елемент містять морські водорості? (йод).
2. Назва якої акваріумної рибки збігається з назвою хімічного елементу? (неон).
3. До назв яких тварин і рослин входять назви хімічних елементів? (золота рибка, срібляста тополя, змія-мідянка).
4. Що в перекладі з арабської означає калій? (попіл рослин).
5. Сполукою якого хімічного елементу отруїли Наполеона? (миш’яку).

Біологія та музика.

1. Який птах має назву, що збігається з назвою частини струнного інструменту? (гриф).
2. Який птах має назву, що збігається з назвою музичного інструменту? (ліра).
3. У назвах яких тварин зустрічаються ноти? (о-ре-л, те-ля-пія, ке-фа-ль, е-фа, г-ре-чка,
4. Які птахи не мають голосу? (лелеки).
5. Який птах має назву танцю? (чечітка).




Вікторина "Незвичайні тварини"



Конкурс загадок «На гостину до Флори і Фауни» 

Мета заходу: з допомогою загадок виявити знання учнів  школи про живий світ, про рослини і тварини; розвивати увагу, логічне мислення, творчу уяву, вміння аналізувати, співставляти, порівнювати; виховувати любов до живої природи, захоплення її красою.
Вчитель біології:
- Добрий день, дорогі діти! У нашій школі проводиться тиждень біології. Біологія - це наука про життя, про живі організми, які населяють нашу планету. Світ навколо нас прекрасний, і ми - його часточка. Людина може бути байдужою і не помічати навколишньої краси, не захоплюватися нею, а може бути й допитливою, уважною. Тоді вона буде помічати зором і відчувати серцем красу оточуючого нас світу. І щоразу відкриватиме для себе щось нове, дивуватиметься і захоплюватиметься. Чи не найдивовижнішими творіннями природи є рослини і тварини, про яких ми з вами сьогодні і поговоримо, використовуючи українські фольклорні та віршовані загадки. Та перш, ніж ми з вами перейдемо до відгадування загадок, я познайомлю вас із своїми помічницями:
Були у матері природи 
Дві донечки такої вроди, 
Хто їх побачив, хоч на мить, 
Не міг забути й розлюбить.
Голубооку звали Флора,
У неї очі наче зорі,
Завжди замріяна, тендітна,
Ласкава, ніжна і привітна.
А Фауна - швидка, як вітер,
Могла за птахами летіти
І за оленями стрибати,
Та з білочками пустувати.
Обидві світ живий любили,
Відтак його боготворили.
То ж вирішила рідна мати
В придане їм дарунки дати:
Мрійливій Флорі - світ рослинний,
А жвавій Фауні - тваринний
Живуть в легендах і понині
Живого світу дві богині.
Флора. Я - богиня всіх рослин. Під моєю опікою знаходяться трави і квіти, дерева і кущі.
Фауна. А я - богиня всіх тварин. Малесенька комашка, спритна ящірка, красивий і стрімкий птах, сильний ведмідь і грізний лев - все це мешканці мого царства, дар великої матінки-природи.
Флора. Зараз, любі діти,  ми з'ясуємо, як ви знаєте рослинний світ за допомогою загадок. Кожен з вас, хто буде знати відгадку – підіймайте вгору руку, і за вірну відповідь ви отримаєте відзнаку. Зрозуміли?  Почали!

Загадки Флори:
1. В житечку зеленім - Факели вогненні.
 Цілий день горять,
З сонечком лягають спать. (Мак)
2. Сонце луг поцілувало -
Все довкола жовтим стало.
Дуже сонечко пригріло -
Жовта фарба побіліла,
Літній вітерець повіяв -
Білий килимок розвіяв. (Кульбаба)
3. Квіточка маленька, голівонька біленька
На галявині стоїть.
Про весну нам сповіщає
 Ви не рвіть мене! - прохає. (Підсніжник)
4. Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)
5. Дуже злючою буває ця трава.
Називається вона - ...(Кропива)
6.  Кущ весняний запашний
 Зацвітає біля хати.
Відламаю гілку я
І візьму в кімнату.
7. Хай він пахне мамі й тату. (Бузок)
 На просторах поля золотого
 Сині зірочки тремтять.
 Мов шматочки неба голубого
8.  Виграють, виблискують, горять. (Волошки)
Хоч з гілками я колючими,
9. Зате з квітками пахучими. (Троянда)
 Виросли на лузі
Сестрички маленькі,
Очки золоті,
А вії біленькі. (Ромашка)
б) Городні рослини:
10. Шкір має сім, а сльози випускає всім. (Цибуля)
11. Я кругленька, червоненька,
з хвостиком тоненьким.
 На городі мене рвуть і до столу подають. (Редиска)
12. Червоний Макар по полю скакав, а в борщ попав. (Перець)
13. Ось до нас іде краса.
Наче льон її коса.
 Білі зуби має,
Та усі ховає.
 Довгі коси має,
Та не заплітає. (Кукурудза)
 14. Що то за голова, що лиш зуби та борода? (Часник)
14. Не кінь, не віл, а прив'язаний. (Гарбуз)
15. Хто ховає під кущі наші супи та борщі? (Картопля)
16.  Була дитиною - не знала пелюшок,
 а старою стала - сто пелюшок мала. (Капуста)
17. Що на нашому городі стає першим у пригоді.
Виростають щодоби, як у лісі ті гриби? (Огірки)
18. Товстий Гнат при землі не знать.
 Сам червоний, а чуб зелений. (Буряк)
19. Не гіркий і не солоний,
 А солодкий і червоний.
Як же зветься цей товстун?
 Здогадалися?..(Кавун)
20. Без рук, без ніг, а пнеться на батіг. (Квасоля)
21.Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі. (Морква)
В кожнім колосі зерно
 Світиться янтарно,
 Бо трудились на селі
 Люди всі ударно.
 Наче сонце на столі
Свіжа паляниця,
То на славу уродила Золота ... (Пшениця)
в) Дерева:
22. Стрімко вибігли на гору
 Дві подружки білокорі.
Дощик їм полоще кіски.
 Звуть подружок цих ...(Берізки)
23. І маленькі, і старенькі
Влітку, взимку, навесні
 Всюди вдягнені гарненько
 У зелені сукні всі. (Ялинки)
24. Навесні красується білим цвітом,
А в жнива - червоним плодом. (Вишня)
25. Живе один батько і тисячі синів має,
Всім шапки справляє, а собі не має. (Дуб)
Біла, а не сніг,
зелена, а не листя,
Молодці, діти а тепер загадки вам подарує моя сестра - Фауна

Загадки Фауни
а) Свійські тварини:
1.Кругом бочки бігають клубочки. (Квочка з курчатами)
2. З рогами, а не бик,
 доять, а не корова.
 Кору здирає, а кошиків не плете. (Коза)
3. За горами, за долами ходить свита і кожух. (Вівця)
4. Серед двору стоїть копа:
 Спереду вила, а ззаду мітла. (Корова)
5. Годинника не має, а час знає. (Півень)
6. Ні коваль, ні столяр, ні візник,
А найкращий в селі робітник. (Кінь)
7. Собою не птиця, співати не співа,
 А хто до господаря йде, знати дає. (Собака)
8. Хто з хвостиком і вушками?
 В кого лапки з подушками?
 Як іде - ніхто не чує,
 Тихо крадучись, полює. (Кіт)
9. Сірий та не вовк,
довговухий, та не заєць,
 з копитами, та не кінь. (Осел)
б) Звірі:
10. Гостроносий і малий,
сірий, тихий і не злий,
 Вдень ховається.
Вночі - йде шукать собі харчі.
 Весь із тонких колючок,
Як він зветься? (Їжачок)
11. Безліч зерен поїдає,
Він шкідливий, кожен знає.
В нори воду заливають,
Пастки різні наставляють. (Кріт)
12. Я вухастий ваш дружок,
 в мене сірий кожушок,
куций хвостик, довгі вуха,
 я усіх боюся. (Заєць)
13. Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід лахматий,
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Літом любить полювати,
Як зачує він весну -
Прокидається від сну. (Ведмідь)
14. Живе в густому лісі і ласує на горісі.
 Як намисто оченята. Хто це? (Білка)
15. Живу я там, де вічний лід,
 Люблю я рибу на обід.
 В кожусі білому завжди,
 Виходжу часто я з води,
Умію плавати й пірнати ...
Скажіть, як же мене звати? (Білий ведмідь)
16. Прийшла кума з довгим віником
На бесіду з нашим півником.
Схопила півня на обід
 І замела мітлою слід. (Лисичка)
17. Дуже товсті ноги має,
Ледве їх переставляє.
 Сам високий він на зріст,
Замість рота в нього хвіст. (Слон)
в) Птахи:
 18. Дім відсутній, як у зайця,
 В гнізда інших носить яйця,
 Дуже гарну має вроду,
Тільки діток не виводить. (Зозуля)
19. Він великий має хист
 І співає, як артист,
 Спів той радісний усюди
Дуже люблять слухать люди. (Соловей)
20. Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки.
 Хату на хаті має, всім жабам рахунок знає. (Лелека)
21. Вірно людям я служу,
їм дерева стережу.
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним здобуваю. (Дятел)

22. Перший я приніс весну,
Маю хатку я свою,
 пробудив усе від сну,
Заспіваю під вікном, бо зовуть мене ...(Шпаком)
 23. Уночі гуляє, а вдень спочиває,
Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова)
24. Бідовий хлопчина
 В теплій сорочині
По дворах стрибає,
 Крихти збирає. (Горобець)
25. Невеличка, сніжно-біла,
Що її в небесну шир
Люди радісно пускають
Сповістити всіх про мир.
Кожний з нас цю пташку знає,
її назву відгадає. (Голуб)
Учитель:
-          Ну от, наші гостини у Флори і Фауни добігають кінця. В ході конкурсу загадок ви показали, що знайомі з представниками обох царств. Тож зараз давайте підрахуємо у кого більше смайликів, того ми і по праву назвемо кращим знавцем фауни і флори. Дорогі діти, мені лише залишається вам сказати, щоб ви ставилися з турботою про наш прекрасний світ. Будьте друзями Флори і Фауни.



Фільм « 100 великих відкриттів: Хімія»





Звіт про проведення тижня біології та хімії.

Основною метою проведення тижня біології та хімії є: виховувати любов до предметів; побачити учнів, у яких інтерес до біології і хімії уже сформувався, і привернути увагу тих школярів, які цих предметів не знають і цікавляться ними  мало; розширити знання учнів у різних ділянках цих наук. Крім того тиждень біології та хімії може стати тією спільною справою, що згуртує школярів, допоможе розкрити їх таланти, навчить діяти дружно й організовано, допоможе встановити зв’язки між різними віковими групами.
Для того щоб реалізувати дану мету у Чабельській ЗОШ І-ІІ ст. з 22 січня по 26 січня  2018 року було проведено тиждень біології та хімії. В рамках цього тижня були проведені такі заходи:
                   У понеділок, 22 січня, було оголошено про відкриття тижня біології та хімії, учнів ознайомили з планом проведення тижня, а також з конкурсами і умовами їх проведення. У 6-Б класі було проведено відкритий урок на тему «Будова квітки». Учні подорожували квітковою країною, вивчаючи основні частини квітки, їх функції, знайомлячись з основними типами квіток, а також зі значенням квіток для природи та життя людини.
                   У вівторок, 23 січня,  було проведено інтерактивну вікторину «Незвичайні тварини» між учнями 7 класу. Учні ознайомилися з екзотичними тваринами світу, дізналися про їхні місця проживання. Учні брали активну участь у вікторині, відповідаючи на питання та доповнюючи один одного. Найбільш активними були такі учні: Царук Ольга, Єленець Аліна, Павлова Альона, Царук Дарина, Царук Вадим, Кравчук Ярослав. Ці учні були нагороджені хорошими оцінками.

                    У середу, 24 січня, відбувся фотоконкурс «Селфі з хімією». Де учні 7 – 9 класів презентували  тематичні  фото  з оформленнями на ватманах. Перше місце зайняли учні 8 –А класу за вибраною тематикою «Солодка хімія».  Друге  місце між собою розділили учні  7 класу «Хімія в школі» , 9-А «Хімія в косметиці», та учні 9 –Б класу «Хімія в їжі»,  на третьому  місці опинились учні 8 – Б класу з тематикою «Хімія в природі».
                  Четвер 25 січня - день для кмітливих. Учні 6-9  класів проявляли свою ерудованість, обдарованість, талановитість і творчість у складанні кросвордів, головоломок та казок. Також відбувся конкурс розгадування біологічних загадок та ребусів. Учні всіх класів брали участь у конкурсах, але найактивнішими виявилися учні 6 класів.

                    26 січня  відбувся кіносеанс, присвячений великим відкриттям з хімії.  Учні 7,8 та 9 класів із захопленням дивились  фільм  « 100 великих відкриттів: Хімія».  Де вчені описують складний процес накопичення специфічних знань, що відносяться до вивчення властивостей і перетворень речовин. Діти захоплювалися  людьми ,які зацікавлено досліджують багатогранний світ хімії.
Були підведені підсумки тижня, визначені  найактивніші  учасники, яких  нагородили грамотами .



Немає коментарів:

Дописати коментар